Monday, February 4, 2013

Sweet craving-the Choux puffs

Mari mari main masak masak...

heh heh... ini saje suka suki experiment oven jap. Kesian lama bebenor xberasap. kesian lah sangat kt oven , hover u..ahaha..

This time im trying out his favourite desserts. Well, an all time favorite of him. Dah tu kang buat favourite orang lain yg rumit2 tu..hoh i surrender kay. Lagi pun i suke jugaks  Choux puffs ni..so bersemangat lah.

Sila kan tengok ..kikikihh..jgn mara eh.. nk buat utk org lain, macam xtera lagi...maap ye..hehe



 Comot sebab xguna pipping untuk masukkan custard. Its Spoon filling :)
 xpe lah, janji boleh telan. hehe gitew !






 Ni adalah resepi MIL , i snap2 je , malas nk salin bagai..kang tah kemana hee..  

So, lets start baking




 Bahan2 sudah ready maka boleh ler ikut step by step.. chewaahh :P







 1st Step








 2nd step






3rd Step






4th. Piped it out..






 5th. Baking for 25-30 minutes at 190-200 C









  Kemain kemainnnn... eewww naik semacam je. 
Bahahahaaa...







 There we go. now we can cut half of the shells and piped in filling of our choice .
Custard,whipping cream, strawberry jams, chocolate etc







Number of servings (yield): 12 to 15


ps:; Rupenye perlu diperbaiki . Suke-suke je... Dah nk nampak homemade sangat . tiap tu berbeza..
hamboihhh
Tapi Tak pe....... tak pe .... made with love. Hah! pffttt

2 comments:

  1. nak sikit... macam kueh tahi itik je... :)

    ReplyDelete
  2. Yeke mazly, xpnh mkn tahi itik pown hee. Kalo wat open house aku bwk laa hahaha(xjanji) hahaha. Poyo je aku nih. Pfft...

    ReplyDelete

Feel free to drop by guys! :)